آیا اطلاعات خلاصه در مورد همایش را مطالعه کرده اید؟ اگر خیر، لطفا “اینجا” را کلیک کنید

LWP ConfEx 2020 - Iran
[11 اسفندماه 1398-تهران]
دلایل برگزاری این همایش
Export Banner

بعد از کشف ایجاد حفره در لایه اوزون و تدوین “مقاوله نامه جهانی مونرال” (25 شهریورماه 1366) “ماهنامه صنایع پلاستیک” یکی از نخستین رسانه های جهان بود که به این موضوع پرداخت (تصویر شماره 1 پایین = ماهنامه صنایع پلاستک، شماره 25، خرداد ماه 1367). در واقع از قبل از برگزاری کنفرانس “مونرال” تا به امروز، مدیر رسانه های صنایع پلاستیک در ایران (اینجا را کلیک کنید) به عنوان یکی از قدیمی ترین فعالان رسانه ای در ایران (مهرماه 1349)، یک از فعالان محیط زیست در ایران (تصویر شماره 2= روزنامه اطلاعات، آبان ماه 1350) و بنیانگزار نخستین رسانه چاپی در ایران و قاره آسیا (بعد از ژاپن) از سال 1364، موضوع حفاظت از محیط زیست و مبارزه با تولید ضایعات پلاستیک و در عین حال به کار گیری صحیح پسماندهای پلاستیک را در دستور کار خود و تیم همکاران رسانه ای خود قرار داده بود. تهیه، تدوین و سرمایه گذاری غیر انتفاعی برای ساخت یک تله فیلم یک ساعته از فاجعه ضایعات پلاستیک در ایران، یکی از نخستین تلاش های جدی در همین راستا بود.

در آن دوران و به دنبال جدی تر و جهانی تر شدن موضوع گرم شدن کره زمین، بحث کاستن از مصرف سوخت های فسیلی به عنوان عامل اصلی تولید گازهای گلخانه ای (در راس آنها گاز CO2) به یک مبحث حیاتی بین المللی برای حفاظت از محیط زیست تبدیل گردید. در همین راستا تلاش جهانی به منظور کمک به جلوگیری از گرم تر شدن کره زمین آغاز شد و مجموعه ی رسانه های “صنایع پلاستیک” این موضوع را به صورت جدی در دستور کار خود قرار دادند. یکی از دلایل برگزاری این همایش، ادامه همان تلاش های نزدیک به 50 ساله است.

به رغم تلاش های جهانی برای کاستن از تولید و مصرف سوخت های فسیلی و برگزاری دهها کنفرانس خصوصی و دولتی برای رسیدن به این هدف، از آنجا که اقدامات قانونی در بسیاری از کشورها به نتیجه ای نرسید، اتحادیه اروپا به عنوان پیشگام این حرکت ضروری جهانی، موضوع “سبک سازی مواد و محصولات” را در دستور کار خود قرار داد و با تدوین مقرراتی سرسختانه، صنایع بخش خصوصی (به ویژه در بخش صنایع خودرو سازی) را موظف ساخت تا حداکثر تا سال 2030 میلادی دو هدف اصلی را تعقیب نمایند؛

1- سبک سازی مواد و محصولات به ویژه در رابطه با صنایع خودروسازی، هوا / فضا و ساختمان

2- تولید مواد و محصولاتی که بازیافت آنها بتواند به محصولاتی با قابلیت استفاده مجدد تبدیل شود

بر این دو اساس، طی سال های اخیر تلاش در جهت اگاهی رسانی عمومی به منظور “سبک سازی” مواد و محصولات شدت یافته است. در همین راستا نیز، رسانه “سایت جهانی پلیمر مدیا” با مشارکت مستقیم شرکت “KBK” تصمیم به برگزاری این همایش گرفته است که همانند تمام نواوری های مجموعه ی رسانه های صنایع پلاستیک، در نوع خود چه در ایران، چه در منطقه خاورمیانه بی نظیر و در قاره آسیا کم نظیر است.

تصویر شماره 2

 

 

تصویر شماره 1